Wednesday, April 23, 2014

ISTERI KU TERSENYUM PUAS...



Kisah keluarga Adam dan Nora (bukan nama sebenar dan tidak berkaitan dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia).

....selepas sebulan anak sulung Adam yang berusia 4 tahun selamat menjalani rawatan kerana jangkitan paru-paru,doktor telah mengesahkan anaknya kembali pulih seperti sedia kala. Dan dalam masa sebulan  juga Adam telah tidak merokok, malah perasaan bencinya pada rokok sangat menebal sehingga menitis air matanya apabila terkenangkan saat-saat dia ketagih dengan rokok. Anak sulungnya mendapat penyakit jangkitan paru-paru kerana sering terhisap asap rokok hasil dari hembusan rokok ayahnya. 

Selepas mereka sekeluarga diuji Allah swt, 

Adam berjaya mengambil iktibar dari apa yang berlaku dan bertindak dengan tepat. Iaitu berhenti merokok dan kembali ke jalan yang benar.

Selepas mendapat khabar gembira dari doktor yang mengesahkan kesihatan anaknya, Adam melihat tepat ke dalam mata isterinya. Dia melihat isterinya menitiskan air mata dalam keadaan tersenyum. Adam berkata dalam hatinya. Terima kasih ya Allah, pertama kali aku melihat isteri ku tersenyum puas....


Dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai dugaan; dan kepada Kami-lah kamu semua akan dikembalikan. [Al-Anbiyaa’: 35]

Al-Hafiz Ibn Katsir dalam memberikan penerangan terhadap ayat ini menyatakan bahawa Allah menguji hambanya dengan musibah pada satu waktu, dan kemudian dengan nikmat pada waktu yang lain, untuk melihat siapa yang bersyukur dan siapa yang kufur, siapa pula yang sabar, dan siapa yang putus harap.

KENAPA PEROKOK KETAGIH DENGAN ROKOK?

Permulaan menghisap rokok adalah kerana kawan, ingin bergaya, terpengaruh dengan bapa dan ingin bergaul dengan orang dewasa yang merokok. Apabila terlalu kerap merokok, struktur DNA seorang perokok telah tercemar dengan Nikotin. Nikotin yang mencemari DNA inilah yang menyebabkan seorang perokok amat sukar untuk berhenti merokok.

Bagaimana perokok yang berazam untuk berhenti merokok dapat memulihkan DNA yang tercemar dengan Nikotin? Saya akan huraikan pada penghujung artikel ini nanti.


KESAN YANG BAKAL DIPEROLEHI PEROKOK.

Tidak pernah kita dengar "merokok melengkapkan kehidupan anda" atau "merokoklah, kerana ianya menambah kejantanan anda". Kesan buruk merokok boleh dilihat pada diri seorang perokok atau kepada orang di sekeliling mereka yang terpaksa menghirup asap rokok (perokok pasif):

  1. Kesan ketara ialah hilang keberkatan hidup. Kerana merokok haram di sisi Islam. Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan kali ke 37 memutuskan bahawa merokok hukumnya haram menurut pandangan Islam.
  2. Asap rokok mengancam kanak-kanak. Perokok pasif adalah orang yang dipaksa menyedut asap rokok basi yang datang dari perokok. Kepekatan bahan kimia beracun yang terkandung dalam asap rokok basi adalah lebih jika dibandingkan dengan kepekatan asap disedut oleh perokok secara aktif. Anak-anak yang didedahkan pada asap rokok basi ini mengalami risiko lebih tinggi untuk mengalami pelbagai masalah kesihatan. Mereka cenderung untuk mengalami masalah seperti batuk, asma serta jangkitan paru-paru dan telinga.
  3. Rokok Mengakibatkan Mati Pucuk! Rokok mengandungi berbagai-bagai bahan bahaya termasuk nikotin. Kebiasaan merokok menyebabkan penggantungan dan ketagihan nikotin. Nikotin menyebabkan saluran darah ke zakar menjadi sempit dan tersumbat. Dengan itu nikotin mengakibatkan mati pucuk dan kualiti sperma juga terganggu.
  4. Hubungan Seks Anda Akan Terganggu! Hubungan seks adalah penting dalam kehidupan kita. Ia membantu kita menikmati perkahwinan yang indah. Tiada siapapun suka dengan nafas seorang perokok. Keghairahan seorang isteri akan terganggu dek kerana nafas yang busuk dan gigi yang berkarat.
  5. Merokok Mengakibatkan Strok! Bahan kimia yang dibebaskan oleh asap rokok akan menjejaskan organ-organ dalam badan. Merokok menambahkan risiko penyakit berbahaya dan menyebabkan    10 –12% dari kematian di Malaysia. Strok (Angin Ahmar) amat berkait rapat dengan tabiat merokok. Kesan nikotin yang disebabkan oleh merokok merosakkan saluran darah. Dinding salur darah akan menjadi tebal dan sempit, dan dengan itu aliran darah akan menjadi sukar. Strok disebabkan oleh salur darah tersumbat di dalam otak. Sebahagian badan anda mungkin akan lumpuh dan anda mungkin maut.

KEBAIKAN VIVIX SHAKLEE UNTUK MEREKA YANG BERAZAM BERHENTI MEROKOK.

Kenapa ramai yang gagal untuk berhenti merokok?

Kegagalan ini berpunca kerana iman lemah yang tidak dapat melawan hawa nafsu untuk merokok. Selain itu, nikotin yang mencemari DNA seseorang perokok menjadikannya resah gelisah apabila tidak dapat merokok.

Vivix Shaklee, kebolehannya memperbaiki sel-sel yang rosak telah dibuktikan menerusi ujian klinikal. Vivix boleh di ibaratkan sebagai terapi untuk berhenti merokok. Vivix mampu menyingkirkan nikotin dalam DNA yang rosak. Kesannya, perokok akan merasai rasa pahit dan busuk pabila merokok dan juga ketidak selesaan serta rasa sesak.



Dalam kebanyakkan testimoni pengguna Vivix yang telah berjaya, mereka pasti akan menyatakan bahawa merokok berasa pahit. Inilah dia kesan dari DNA perokok yang sudah pulih dari pencemaran nikotin.

Berbaloikah membeli Vivix Shaklee untuk dijadikan terapi dalam berhenti dari merokok. Harga sebotol Vivix untuk 150ml ialah RM 475.00. Hanya sesudu teh sehari dan mampu memenuhi keperluan untuk seorang selama sebulan lebih.

Selain Vivix dijadikan terapi dalam menyembuhkan ketagihan rokok, ia juga mampu membantu mengawal tekanan darah untuk kekal normal. Kebaikkan lain yang akan diperolehi oleh anda yang mengamalkannya ialah:

1. Menggalakkan rangsangan penuaan yang sihat
2. Bantu dalam menghalang kanser
3. Kurangkan risiko jantung
4. Kurangkan komplilasi dalam pesakit diabetes
5. Menyokong kesihatan sendi
6. Mengurangkan insiden bagi penyakit Alzheimer
7. Bantu kurangkan berat badan
8. Tingkatkan sistem imum
9. Tingkatkan kesihatan mata
10. Menyokong kesihatan menyeluruh

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HARGA SEBOTOL VIVIX RM 475.00

Pembayaran

Dunia tanpa sempadan di abad ini membantu kita untuk memiliki sesuatu dengan mudah. Produk Shaklee yang halal lagi berkualiti ini boleh dipos terus ke rumah anda. Anda cuma perlu membuat pembayaran terlebih dahulu ke akaun bank Mohd Affan Bin Awang Lah. Pilih salah satu bank pilihan anda di bawah. Pastikan anda memaklumkan kepada saya melalui sms atau email (013 942 9119 / maalkdk@gmail.com) mengenai bukti pembayaran. Sertakan butiran pembayaran kepada saya dan juga alamat rumah anda.


·         CIMB : 030 100 914 265 22

·         MAYBANK : 11 013 506 4063

·         BSN : 03 104 29 000 00 333 65

·         BANK RAKYAT : 032 693 6880

·         KFH : 009 102 005 357


RUJUKAN:

  1. http://www.infosihat.gov.my/infosihat/isusemasa/Bahaya%20Merokok.php
  2. http://taknak.myhealth.gov.my/index.php/en/kesan-merokok/ekonomi/merokok-merugikan-negara
  3. http://nauratulhidayah2.blogspot.com/2012/05/ujian-dugaan-tanda-kasih-sayang-allah.html
  4. http://ping.busuk.org/v/253389/kenaikan-harga-rokok-naik-pada-30-september-2013-dunhill-rm12-00-sekotak.html
  5. http://vitaminkemahkeming.blogspot.com/2013/11/apa-itu-vivix.html

No comments: