Tuesday, August 19, 2014

Kekalkan Kekuatan Tulang Hingga Akhir Hayat

Mencari, mentelaah, menerokai dan memilih yang terbaik dalam sesuatu perkara memberi kita kepuasan tanpa rasa penyesalan. Khasnya memilih pemakanan untuk kesihatan tulang. Cuba kita ingat kembali iklan-iklan dalam telivisyen atau akhbar, tulang akan kuat dengan pengambilan kalsium yang mencukupi. Cukupkah kalsium yang kita ambil dalam seharian?



Berdasarkan jadual Pe­ngambilan Nutrisi Malaysia (RNI), wanita dan lelaki berusia 19 hingga 50 tahun digalakkan mengambil kalsium sebanyak 800 miligram (mg) sehari.

Wanita berusia 51 hingga 65 tahun pula digalakkan mengambil 1,000 mg kalsium sehari, manakala lelaki dalam kategori umur sama digalakkan mengambil 800 mg sehari. Wanita dan lelaki berusia lebih 65 tahun pula memerlukan 1,000 mg kalsium sehari.

Sumber kalsium diperoleh daripada produk tenusu, ikan de­ngan tulang yang boleh dimakan seperti bilis dan sardin, sayuran berdaun hijau, produk berasaskan soya serta kekacang dan bijirin.

Sumber kalsium yang tinggi juga terdapat dalam Ostematrix Shaklee. Iaitu 250mg per tablet. Cadangan hidangan ialah 4 tablet sehari yang bersamaan dengan 1000mg kalsium!

 Semak kebaikan Ostematrix Shaklee:

  1. Menguatkan tulang, kalsium dapat melambatkan osteoporosis, menguatkan kuku, gigi dan dapat membantu mempercepat proses memulihkan tulang yang retak.
  2. Memperbaiki kekejangan dan kebas
  3. Pengambilan yang berterusan dapat memelihara saraf, menggalakkan tidur yang selesa.
  4. Membantu memperbaiki masalah ketika haid.
  5. Berkesan dalam menyeimbangkan pH dalam badan.
  6. Vitamin D dalam Ostematrix membantu menyerap kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang.
  7. Magnesium 100mg. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan tulang rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot.
  8. Zinc, Boron, Manganes dan Kuprum - Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang rawan dan menghalang arthritis.



HARGA SEBOTOL IALAH RM 61.00

Tempahan:

013 942 9119
maalkdk@gmail.com

No comments: