Friday, June 13, 2014

Suplemen Shaklee Sangat Merbahaya

Terdapat banyak syarikat mengeluarkan produk suplemen yang menawarkan kepelbagaian vitamin dan nutrisi. Semuanya menyatakan bahawa suplemen mereka halal,  terbaik, berkualiti, semula jadi dan sebagainya.

Tidak terkecuali suplemen yang dikeluarkan oleh Shaklee. Shaklee mementingkan penjagaan alam sekitar yang bersih dan hijau. Ini terbukti selepas Shaklee menerima anugerah "family circle's green-chip" pada tahun 1990.

Shaklee juga menjadi pengeluar bahan pencuci biodegradasi yang pertama di dunia. Bahan pencuci ini tidak bertoksik dan hasil buangan selepas menggunakan pencuci ini tidak memberi kesan kepada alam sekitar.

Tidak cukup dengan itu. Pada tahun 2002 Shaklee dianugerahkan "climate protection" oleh agensi Perlindungan Alam Sekitar Amerika Syarikat. Usaha Shaklee dalam memastikan alam sekitar terpelihara sama sekali lagi terbukti pada tahun 2007. Iaitu dengan menyertai Healthy Child Healthy World yang menjadi rakan kongsi eksklusif kepada penghasilan video bertajuk "Creating healthy environments for children".

Di dalam setiap penghasilan produk suplemen Shaklee, ianya terjamin bahawa tiada terdapat perasa tiruan, tiada pemanis tiruan, tiada ujian ke atas haiwan, tiada bahan kimia, pembungkusan adalah bebas bisphenol-A, phthalates dan bebas dari dakwat toksik. Manakala pembungkusan adalah dari bahan-bahan yang di kitar semula.

Jadi, bagaimana mana tidak selamatnya penggunaan produk Shaklee?

Ianya tidak selamat selepas pengguna menggunakan produk yang melebihi tarikh luput. Produk yang sudah terdedah kepada persekitaran yang kotor. Sebagai contoh, OmegaGuard yang terjatuh ke lantai berminyak. Jika pengguna masih memakan OmegaGuard yang sudah terdedah kepada persekitaran yang kotor tersebut, sudah pastilah ianya tidak selamat dimakan.

Oleh itu, untuk memastikan kita sentiasa selamat dalam mendapatkan nutrisi yang diperlukan. Segala aspek perlu diteliti dan diperhalusi.

Sebab itu saya sendiri yakin dengan Shaklee. Bukan hanya menggunakan produk Shaklee, malah saya juga menjadi salah seorang pengedar Shaklee berdaftar.

Pada permulaan saya hanya ingin mendapatkan produk Shaklee dengan harga untuk pengedar. Tetapi dengan pakej bonus dari Shaklee, saya dengan mudahnya mendapat pendapatan sampingan.

Jika ingin menjadi pengguna dan pengedar Shaklee seperti saya. Isi borang yang saya sediakan atau hubungi saya Mohd Affan di nombor 013 942 9119.

No comments: